Burger – Case 3

Case: Start-Up Virksomhed

Baggrund:

 

En energisk og entusiastisk startup-virksomhed beliggende i en forstad til København, FERTI-TEST som har udviklet et helt nyt produkt til hjemmetest af mænds sædkvalitet. Den lidt nørdede ingeniør, Lars Thilst, som også er ejerleder, har selv udviklet testen og fået den sat i produktion. Lars har indgået partnerskab med den erfarne sælger Per, som skal hjælpe med at få produktet ud over rampen og gerne ud på det internationale marked. Lars bruger tiden på udvikling og forbedring af produktet. De første par år har virksomheden ikke haft nogen omsætning, da de har udviklet og kvalitetssikret produktet. Men nu skal testen ud og sælges. Per er meget udadvendt og nem at begejstre – modsat Lars. Han er ambitiøs og har ikke noget imod at arbejde hårdt for at nå målet, men i erkendelse af, at han ikke kan klare opgaven alene, har de brug for sparring og input på, hvordan de kan komme videre. Ud over de to bærende kræfter i virksomheden har de også ansat en medarbejder, som står for administrationen og pakkeriet. De har svært ved at finde tid og overskud til at arbejde på at flytte virksomheden fra udvikling til salg. De har også svært ved at overskue alle de opgaver, som følger med, hvis de f.eks. skal ud på det internationale marked. Og så kæmper de med at finde den rette storytelling omkring produktet samt strategi for, hvordan de skal kommunikere til deres potentielle kunder. Ud over at få mere gang i salget står det også højt på deres ønskeliste at få en mere rådgivende rolle i fertilitetsbehandlingen og et overblik over, hvordan det gribes an, og hvad det kræver af virksomheden.

 

Udfordring:

 

Hverken Per eller Lars kan nå at tage sig af alle de opgaver, der hober sig op selvom de knokler 24/7. Der er brug for at udbrede kendskabet til produktet og gerne til store dele af verden. FERTI-TEST drømmer samtidig om at få en rådgivende rolle inden for fertilitetsbehandling. Hvad skal deres næste skridt være? Hvordan får de fat i de rigtige kunder? Kan man tænke produktet ind i et koncept? Hvad skal deres storytelling være?

Udfyld burgeren ud fra casen


Budskab:


Forklaring:


Værdibudskab:

Send den udfyldte burger til dig selv: