akademikerkampagnen | Søg uopfordret
16208
page-template-default,page,page-id-16208,page-child,parent-pageid-15443,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Søg uopfordret

 

Akademikerkampagnen ved, at der er mange jobåbninger i små og mellemstore virksomheder. Alligevel er det et forholdsvis usynligt arbejdsmarked for mange kandidater. Men det er en skam, da SMV´erne byder på mange spændende akademiske arbejdsopgaver, som højtuddannede er klædt på til at løse. Så har du mod på at arbejde i en SMV, bør du lægge din profil ind på akademikerbasen og supplere med at søge uopfordret.

 

Men hvordan gør man det? – og hvordan finder man frem til relevante virksomheder? Dette spørgsmål får vi ofte i Akademikerkampagnen og for at svare på dette, er det vigtigt at understrege, at rekrutteringsprocessen er anderledes i dette segment end hvis du søger ad traditionel vej i større virksomheder. Derfor er det vigtigt, at du gør dig klart:

 

  • At når du søger uopfordret, er det vigtigt, at du afdækker virksomhedens behov og tilbyder en konkret løsning
  • At jobåbninger i SMV´er er ofte usynlige og tit er der kun stillingsopslag på cirka halvdelen af deres nyansættelser
  • At private virksomheder bruger deres netværk som den primære rekrutteringskanal – herunder også Linkedin
  • At de 4 brancher som mindst bruger opslåede stillinger er design/reklame/marketing, detail/hotel, it og undervisning/konsulent